Порядок оказания услуг хостинга

1. Агульныя палажэнні

1.1. Наступны дакумент устанаўлівае парадак узаемаадносін паміж Рэспубліканскім унітарным прадпрыемствам электрасувязі «Белтэлекам» (далей - «Аператар»), юрыдычнай, фізічнай асобай або індывідуальным прадпрымальнікам (далей - «Абанентам»), якія выкарыстоўваюць аказваемыя Аператарам паслугі хостынгу на базе цэнтральнага і абласных вузлоў цэнтра апрацоўкі дадзеных РУП «Белтэлекам» (далей - «Паслугі»).

1.2. Паслугі аказваюцца Аператарам на падставе спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі), выдадзенай Міністэрствам сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь.

1.3. Пры аказанні Паслуг Аператар выкарыстоўвае абсталяванне, сертыфікаванае ў Нацыянальнай сістэме пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь, якое мае станоўчае экспертнае заключэнне па выніках дзяржаўнай экспертызы.

1.4. Паслугі не з'яўляецца патэнцыйна небяспечнымі для жыцця, здароўя і спадчыннасці чалавека, маёмасці і навакольнага асяроддзя.

1.5. Наступны дакумент уводзіцца наўзамен дакумента «Парадак аказання паслуг хостынгу», зацверджанага генеральным дырэктарам РУП «Белтэлекам» 13.05.2014г.

2. Тэрміны і азначэнні

 

 У дадзеным дакуменце прымяняюцца наступныя тэрміны з адпаведнымі азначэннямі:

АУІТ – апаратура ўліку інтэрнэт трафіка.

ПЗ – прагрямнае забеспячэнне.

СПД – сетка перадачы дадзеных.

СКБД – сістэма кіравання базамі дадзеных.

ЦАД – цэнтр апрацоўкі дадзеных.

VLAN (Virtual local area network) – лагічная («віртуальная») лакальная камп'ютарная падсетка з індывідуальнай IP-адрасацыяй на лакальнай СПД ЦАД, якая арганізуецца з выкарыстаннем пратаколу IEEE 802.1Q. Звычайна ўяўляе сабой групу хастоў Абанента з агульным наборам патрабаванняў, якія ўзаемадзейнічаюць так, як калі б яны былі падлучаныя да аднаго шырокавяшчальнага дамена, незалежна ад іх фізічнага месцазнаходжання.

Абанент – юрыдычная, фізічная асоба або індывідуальны прадпрымальнік, які аформіў з Аператарам дагаворныя адносіны аб аказанні Паслуг.

Знешні трафік–  трафік паміж інфармацыйным рэсурсам Абанента і сеткамі-спажыўцамі, якія не ўнесены Аператарам у спіс нацыянальных сетак.

Унутрырэспубліканскі трафік – трафік паміж рэсурсам Абанента і сеткамі-спажыўцамі, якія занесены Аператарам у спіс нацыянальных сетак.

Інфармацыйная сістэма –  сукупнасць банкаў дадзеных, інфармацыйных тэхналогій і комплексу (комплексаў) праграмна-тэхнічных сродкаў.

Інфармацыйны рэсурс – арганізаваная сукупнасць дакументаванай інфармацыі, якая ўключае базы дадзеных, іншыя сукупнасці ўзаемазвязанай інфармацыі ў інфармацыйных сістэмах.

Носьбіт інфармацыйных рэсурсаў (сервер) – сервернае камп'ютэрнае абсталяванне, якое змяшчае інфармацыйныя рэсурсы.

Пакет паслуг– камерцыйная прапанова Аператара па аказанні паслуг хостынгу з пэўнымі тэхнічнымі характарыстыкамі ў пэўным наборы на асаблівых камерцыйных умовах.

Аператар– Рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства электрасувязі «Белтэлекам».

Сеткі-спажыўцы – сеткі перадачы дадзеных, карыстальнікі якіх ажыццяўляюць абмен трафікам з інфармацыйным рэсурсам Абанента.

Сістэма ўліку трафіка – аўтаматызаваная сістэма Аператара, якая выкарыстоўваецца для вызначэння аб'ёму сеткавага трафіка.

Хуткасць перадачы дадзеных (прапускная здольнасць) – максімальная хуткасць трафіку ў канале перадачы незалежна ад кірунку. Вымяраецца ў bit/s (bps, біт/c), Kbit/s (Kbps, Кбіт/с), Mbit/s (Mbps, Мбіт/с), Gbit/s (Gbps, Гбіт/с).

Служба тэхнічнай падтрымкі – спецыялісты Аператара, якія ажыццяўляюць падтрыманне працаздольнасці праграмных і апаратных сродкаў, якія былі задзейнічаныя для арганізацыі паслуг ЦАД.

Спіс нацыянальных сетак – пералік, які фарміруецца Аператарам на падставе базы дадзеных інтэрнэт-рэгістратара глабальнай сеткі RIPE NCC, маршрутнай інфармацыі сеткі перадачы дадзеных РУП "Белтэлекам" (па пратаколе BGP). Спіс нацыянальных сетак перыядычна абнаўляецца па запытах ад іншых аператараў электрасувязі, пастаўшчыкоў паслуг, а таксама перыядычна правяраецца Аператарам на фактычнае размяшчэнне сетак у межах Рэспублікі Беларусь. Спіс нацыянальных сетак даступны публічна па адрасе https://beltelecom.by у раздзеле «Хостынг» і абнаўляецца адначасова з унясеннем змяненняў у Сістэму ўліку трафіка..

Тыкетная сістэма (тыкетная сістэма) – праграмны комплекс, які забяспечвае ўзаемадзеянне кліента і службы тэхнічнай падтрымкі ў выглядзе адпраўкі па сетцы інтэрнэт запытаў і адказаў з дапамогай любога Інтэрнэт-браўзэра, які дазваляе захоўваць ўсю гісторыю перапіскі па кожнаму звароту.

Трафік (сеткавы трафік) – патк інфармацыі перадаваемай за пэўны перыяд часу паміж інфармацыйным рэсурсам Абанента і сеткамі спажыўцамі. Аоб'ём трафіка вымяраецца ў Гігабайтах (ГБ).

Хост (host) – вузел перадачы дадзеных, які звычна ўяўляе сабой фізічны ці віртуальны сервер Абанента.

Хостынг панэль (исп.Cpanel,PLESK,ISPmanager) – праграмны комплекс кіравання ўсімі прыкладнымі сэрвісамі хостынг сервера (вэб-серверам, сістэмай кіравання базамі дадзеных, паштовым серверам, сістэмай перадачы файлаў і інш.). Абанент мае магчымасць атрымання аддаленага доступу да дадзенага комплекса кіравання праз сетку інтэрнэт з дапамогай зручнага вэб-інтэрфейсу праз любы інтэрнэт-браўзэр аўтарызаваўшыся з дапамогай выдадзеных пры актывацыі паслугі рэквізітаў.

Цэнтр апрацоўскі дадзеных (ЦАД) – спецыяльнае тэхналагічнае памяшканне Аператара, прызначанае для камерцыйнага размяшчэння інфармацыйных рэсурсаў і іх носьбітаў, абсталяванае камп'ютэрным абсталяваннем і абсталяваннем электрасувязі, якое мае сістэму кандыцыянавання, вентыляцыі, аўтаматычнага пажаратушэння і бесперабойнага электрасілкавання, рэжымнае абмежаванне фізічнага доступу да размяшчэння абсталявання. Цэнтр апрацоўкі дадзеных мае падключэнне да сеткі Інтэрнэт.

Паслугі хостынгу – паслугі па размяшчэнні і захоўванні інфармацыйных рэсурсаў і носьбітаў інфармацыйных рэсурсаў Абанента ў ЦАД Аператара. Аператар забяспечвае бесперабойнае электрасілкаванне, ахову і тэхнічную падтрымку абсталявання ЦАД. Да паслуг хостынгу РУП «Белтэлекам» адносяцца:

«Віртуальны выдзелены сервер (VPS)»– паслуга прадастаўлення Абаненту ў часовае карыстанне часткі рэсурсаў фізічнага абсталявання ў выглядзе віртуальнага сервера (VirtualPrivateServer) для размяшчэння сайтаў (або іншых інфармацыйных рэсурсаў) на плошчах ЦАД з вылучэннем IP адрасу, аперацыйнай сістэмы Linux і прадастаўленнем усіх правоў доступу для яе адміністравання. Аператар забяспечвае: прысутнасць інфармацыйных рэсурсаў Абанента ў сетцы Інтэрнэт, доступ Абанента да размешчаных інфармацыйных рэсурсаў па SSH-пратаколу, бесперабойнае электрасілкаванне сервера.

«Размяшчэнне абсталявання (colocation)»– фізічнае размяшчэнне належыць Абаненту сервера на плошчах ЦАД. Аператар падлучае сервер Абанента да сеткі перадачы дадзеных ЦАД па тэхналогіі Ethernet (стандарт IEEE 802.3) каналам з прапускной здольнасцю 1 або 10 Гб/сек. і забяспечвае яго бесперабойным электрасілкаваннем. Аператар забяспечвае кругласутачны маніторынг інфраструктуры, у якой размешчаны сервер Абанента. У памяшканні ЦАД Аператар забяспечвае падтрыманне неабходнага мікраклімату (тэмпература паветранага патоку, якое падаецца на ўваход сервернай шафы, не перавышае 25оС), пажарную бяспеку сродкамі аўтаматычнага пажаратушэння і абарону ад несанкцыянаванага фізічнага доступу да абсталявання Абанента, відэаназіранне. Кіраванне носьбітамі інфармацыйных рэсурсаў (фізічны доступ, канфігураванне, размяшчэнне і абнаўленне інфармацыйных рэсурсаў і інш.) Знаходзіцца ў зоне адказнасці Абанента і ажыццяўляецца самім Абанентам.

«Прадастаўленне фізічнага сервера (dedicated)»– прадастаўленне ў часовае карыстанне Абаненту асобнага носьбіта інфармацыйных рэсурсаў у Цэнтры апрацоўкі дадзеных Аператара (фізічнага сервера з аперацыйнай сістэмай  Linux), падлучанага да сеткі перадачы дадзеных ЦАД па тэхналогіі Ethernet (стандарт IEEE 802.3) каналам з прапускной здольнасцю 1 або 10Гб/сек. Кіраванне выдзеленых носьбітам інфармацыйных рэсурсаў (фізічны доступ, кіраванне, канфігураванне, размяшчэнне і абнаўленне інфармацыйных рэсурсаў і інш.) Знаходзіцца ў зоне адказнасці Абанента і ажыццяўляецца самім Абанентам.

«Прадастаўленне дыскавай прасторы (віртуальны хостынг)»–паслуга размяшчэння файлаў і сайта Абанента на серверы Аператара, з прадастаўленнем адпаведнага праграмнага забеспячэння, неабходнага для апрацоўкі запытаў да гэтых файлаў. 

Да паслуг, якія аказваюцца дадаткова да паслуг хостынгу, адносяцца:

Рэзерваванне сервернай шафы– замацаванне за Абанентам на тэрмін не больш за 60 дзён сервернай шафы для размяшчэння абсталявання Абанента паслугі colocation. Шафа лічыцца зарэзерваванай да таго моманту, пакуль у яе не ўстаноўлена абсталяванне і не падключана да сістэмы электрасілкавання і сеткі перадачы дадзеных ЦАД.

Прадастаўленне ў карыстанне сервернай шафы– прадастаўленне права выкарыстання сервернай шафы для размяшчэння абсталявання аднаго Абанента паслугі colocation, на ўмовах, вызначаных Аператарам, без права размяшчэння ў шафе абсталявання іншага Абанента.

 

3 Заключэнне дагаворных адносін на прадастаўленне паслуг хостынгу

 

3.1. Кансультацыі і заказ Паслуг ажыццяўляюцца ў службах продажаў Аператара.

3.2. Пры наяўнасці ў Аператара тэхнічнай магчымасці аказання Паслуг з Абанентам заключаецца Дадатак аб аказанні паслугі colocation/dedicated/ VPS/прадастаўленне дыскавай прасторы да Дагавора аб аказанні паслуг электрасувязі (далей - Дадатак) устаноўленай Аператарам формы.

3.3. У Дадатку вызначаюцца ўзаемныя правы і абавязкі Аператара і Абанента.

3.4. Працэдура афармлення Дадатку ажыццяўляецца згодна з патрабаваннямі нарматыўных дакументаў Аператара ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

4 Агульны парадак аказання Паслуг, абмежаванне доступу да Паслуг

 

4.1. Паслугі становяцца даступнымі Абаненту пасля заключэння Дадатку і з даты, указанай у Бланку заказу паслуг, а ў выпадку заказу Пакета паслуг dedicated і VPS на ўмовах поўнай аплаты за год - з даты, указанай у Бланку заказу паслуг і пры ўмове пацверджання поўнай аплаты Паслуг.

4.2. Перыяд часу паміж датай заключэння Дадатку і датай пачатку аказання Паслуг, якія ўказваюцца ў Бланку заказу да Дадатку, не павінен перавышаць 5 (пяць) рабочых дзён. За ўказаны перыяд Абанент паслугі colocation павінен усталяваць сваё абсталяванне ў ЦАД, а Аператар прыняць абсталяванне і аформіць накладную на водпуск і прыняцце таварна-матэрыяльных каштоўнасцяў. У выпадку, калі ў названы перыяд Абанент не ажыццявіў устаноўку абсталявання ў ЦАД, Дадатак лічыцца незаключаным.

4.3. Абанент мае права ажыццявіць змену пакета паслуг (dedicated, VPS, прадастаўленне дыскавай прасторы) не раней, чым з 1 чысла наступнага месяца. Змена пакета паслуг ажыццяўляецца пры звароце да прадстаўніка Аператара і падпісанні адпаведнага Бланку заказу да Дадатку.

4.4. Аператар забяспечвае аднолькавы прыярытэт перадачы трафіка для ўсіх Абанентаў, не выконвае аналіз трафіка на прыкладным узроўні, уключаючы адсочванне факту дастаўкі трафіка.

4.5. Аператар не гарантуе якасную перадачу (дастаўку) трафіка ў выпадку частковай або поўнай недаступнасці інфармацыйнага рэсурсу Абанента.

4.6. Улік аб'ёму трафіка ажыццяўляецца Сістэмай уліку трафіка на ўзроўні пратаколу IP (версіі 4, 6).

4.7. У дадатак да Паслугі Аператар прадастаўляе паслугу «Зварот за дзяржаўнай рэгістрацыяй інфармацыйных рэсурсаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт, размешчаных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь». 

4.8 Аператар забяспечвае аднолькавы прыярытэт перадачы трафіка для ўсіх Абанентаў, не выконвае аналіз трафіка на прыкладным узроўні, уключаючы адсочванне факту дастаўкі трафіка.

4.9 Аператар не гарантуе якасную перадачу (дастаўку) трафіка ў выпадку частковай або поўнай недаступнасці інфармацыйнага рэсурсу Абанента.

4.10 Улік аб'ёму трафіка ажыццяўляецца Сістэмай уліку трафіка на ўзроўні пратаколу IP (IPv4, IPv6).

4.11 Катэгарычна забараняецца ўстаноўка на сервер любога праграмнага забеспячэння, якое не мае прамога дачынення да віртуальнага хостынгу (да разраду такога праграмнага забеспячэння можна аднесці проксі-серверы, socks-серверы, irc-серверы і irc-боты, серверы імгненных паведамленняў і г.д.) , а таксама любое праграмнае забеспячэнне, функцыянаванне якога можа паўплываць на прадастаўленне Аператарам паслуг іншым карыстальнікам.

4.12 Пры выяўленні выпадкаў негатыўнага ўздзеяння на сеткавую бяспеку, стварэння VPN-злучэнняў, тунэляў, праксіравання, запуск скрыптоў, якія ствараюць павышаную нагрузку, Аператар пакідае за сабой права прыпыніць аказанне Паслугі да высвятлення абставінаў і ліквідацыі Абанентам прычын і наступстваў інцыдэнту.

4.13 У дадатак да Паслугі Аператар прадастаўляе паслугу «Зварот па дзяржаўную рэгістрацыю інфармацыйных рэсурсаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт, размешчаных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь».

5. Парадак налічэнняў і аплаты паслугі  

5.1. Агульныя прынцыпы налічэння і аплаты

5.1.1. Аплата Паслуг, у тым ліку паслугі «Зварот за дзяржаўнай рэгістрацыяй інфармацыйных рэсурсаў нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт, размешчаных на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь», ажыццяўляецца Абанентам на ўмовах і ў тэрміны, вызначаныя Дадаткам.

5.1.2. Аператар выкарыстоўвае метралагічна забяспечаную Сістэму ўліку трафіка.

5.1.3. Суадносіна ўваходнага трафіка да выходнага вызначаецца зыходзячы са штомесячнага сумарнага аб'ёму тарыфікаванага ўваходнага і выходнага трафіка з усіх IP-адрасоў інфармацыйных рэсурсаў (сервераў) Абанента, выдзеленых для кожнай канкрэтнай Паслугі, за выключэннем аб'ёмаў трафіка, уключаных у абанементную плату.

5.1.4. У выпадках, калі непрацаздольнасць Паслугі ўзнікла па віне Аператара, пры гэтым працягласць аднаразовага прыпынення аказання Паслугі, склала больш за 24 гадзіны (што пацвярджаецца як з боку Аператара, так і з боку Абанента), Аператар ажыццяўляе пераразлік сумы штомесячнага плацяжу. На суму праведзенага пераразліку памяншаецца сума плацяжу за Паслугу ў наступным перыядзе.

5.1.5. Тарыфы на Паслугу апублікаваныя на web-сайце Аператара па адрасе:

http://beltelecom.by .

5.2.    Асаблівасці аплаты паслуг dedicated і VPS у складзе пакета

5.2.1. Калі аказанне Паслуг ў складзе пакета пачата не з 1 (першага) чысла месяца, то кошт Пакета паслуг будет разлічвацца прапарцыянальна колькасці фактычных дзён аказання Паслугі.

5.2.2. Пакеты паслуг dedicated і VPS могуць быць прадастаўлены па спецыяльным тарыфе на ўмовах поўнай аплаты на год (з разліку 365 дзён). Сума, аплачаная Абанентам за карыстанне Паслугамі за год, пераразліку на працягу гэтага года ў сувязі з магчымым змяненнем дзеючых тарыфаў не падлягае.

5.2.3. У выпадку, калі Абанент, аформіў Паслугу на ўмовах аплаты за год, за месяц да заканчэння перыяду карыстання Паслугай не звярнуўся ў службу продажаў Аператара за прадаўжэннем тэрміну аказання Паслугі на ранейшых умовах або скасаваннем дзеючых дагаворных адносін, разлікі за аказанне Паслуг будуць ажыццяўляцца з прымяненнем дзеючага тарыфу за перыяд карыстання пакетам паслуг.

5.2.4. У выпадку змены Абанентам пакета паслуг dedicated і/або VPS, які прадастаўляецца на ўмовах аплаты за год, на іншы пакет на ўмовах аплаты за год, пераразлік кошту паслуг ажыццяўляецца на ўмовах штомесячнага тарыфу з аплатай за год, які дзейнічае на момант аплаты першапачаткова заказанага пакета. Калі кошт новага пакета ніжэй кошту раней дзеючага пакета, сума пераразліку па выбары Абанента можа быць залічана ў кошт аплаты іншых паслуг Абанента, выдадзена наяўнымі ў касе Аператара для фізічных асоб або пералічаная на разліковы рахунак для юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў. Калі кошт новага пакета паслуг вышэй кошту раней дзеючага пакета, Абанент абавязаны даплаціць кошт такога пакета паслуг на момант пераафармлення новага Бланка заказу.

5.2.5. Калі Абанент, які аформіў Паслугі на ўмовах аплаты за год, звернецца ў службу продажаў Аператара за скасаваннем дагаворных адносін раней даты заканчэння тэрміну карыстання Паслугай, Аператар ажыццяўляе пераразлік кошту па тарыфе за месяц, які дзейнічае на дату скасавання дагаворных адносін. Сума пераразліку па выбары Абанента можа быць залічана ў кошт аплаты іншых паслуг Абанента, выдадзена наяўнымі ў касе Аператара для фізічных асоб або пералічаная на разліковы рахунак для юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

5.3.  Асаблівасці аплаты паслуг colocation

5.3.1. Пры выкарыстанні тарыфных планаў, якія не ўключаюць пакрыццё выдаткаў на электраэнергію

Абаненты паслуг colocation звыш кошту Паслугі кампенсуюць выдаткі Аператара, звязаныя са спажытай абсталяваннем абанента электраэнергіяй. Аб'ём спажытай электраэнергіі вызначаецца згодна з паказаннямі прыбораў уліку электраэнергіі (электралічыльнікаў). Разлік выдаткаў ажыццящляецца па тарыфах і на ўмовах, вызначаных дагаворам паміж Аператарам і энергазабеспячальнай арганізацыяй, звыш сумы спаганяецца падатак на дададзеную вартасць.

Аператар прымяняе метралагічна забяспечаныя электралічыльнікі, якія падлягаюць перыядычнай паверцы. На час паверкі электралічыльнікаў разлік сумы кампенсацыі выдаткаў за спажытую электраэнергію абсталяваннем Абанента ажыццяўляецца зыходзячы з магутнасці блокаў сілкавання абсталявання па наступнай формуле:

E=0,8*P*t

дзе:

P– сумарная пашпартная магутнасць блокаў сілкавання абсталявання Абанента;

t– перыяд аказаня паслугі colocation.

Да прыкладу, разлік аб'ёму спажытай электраэнергіі серверам з магутнасцю блока харчавання 250 Вт будзе выконвацца наступным чынам:0,8*0,25кВт*30дзён*24гадзіны = 144кВт*ч.

 

5.3.2. Пры выкарыстанні тарыфных планаў, якія ўключаюць пакрыццё выдаткаў на электраэнергію

5.3.2.1.Пры размяшчэнні абсталявання з адным блокам электрасілкавання звыш 250 Вт або некалькімі блокамі электрасілкавання сумарнай магутнасцю звыш 250 Вт, плата спаганяецца за кожныя 50 Вт дадатковай магутнасці, якая разлічваецца па наступнай формуле:

PДад=PS-n*250Вт

где:

PДад- аб'ём дадатковай магутнасці;

PS- сумарная магутнасць блокаў сілкавання адной адзінкі электрасілкавання;

n– вышыня ў U адной адзінкі абсталявання.

5.3.2.2. У карыстанне прадастаўляюцца серверныя шафы з падключэннем да сеткі электрасілкавання ЦАД магутнасцю да 5 кВт і да 7кВт. Падключэнне да сеткі электрасілкавання звыш названай магутнасці ажыццяўляецца па асобным праекце пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці.

5.3.3. Рэзерваванне сервернай шафы

5.3.3.1. У выпадках, калі па заканчэнні 60 дзён з даты рэзервавання сервернай шафы Абанент не размясціў у шафе ні адной адзінкі абсталявання і не звярнуўся да Аператара з заявай аб спыненні аказання паслуг па рэзерваванні сервернай шафы (да заканчэння перыяду рэзервавання), налічэнне штомесячнай платы ажыццяўляецца па тарыфе за прадастаўленне ў карыстанне сервернай шафы.

5.3.3.2 Паслугі па паўторным рэзерваванні серверных шаф (першаснае рэзерваванне якіх не было завершана размяшчэннем абсталявання) прадастаўляюцца не раней чым праз 60 дзён пасля заканчэння перыяду першаснага рэзервавання і пры наяўнасці свабодных шаф у ЦАД.

5.4 Улік трафіка перададзенага/прынятага па сетцы перадачы дадзеных ЦАД (для паслугVPS,Dedicated,Colocation)

Дзеючымі тарыыфамі на паслугі хостынгу прадугледжана два падыхода для тарыфікацыі трафіка: з улікам аб'ёму прынятага/перададзенага трафіка, без уліку трафіка (прадастаўленне канала з фіксаванай прапускной здольнасцю да сеткі ЦАД).

5.4.1 Улік аб'ёму трафіка для тарыфікацыі

Што датычыцца прымянення тарыфу з улікам аб'ёму прынятага/перададзенага трафіка Аператар забяспечвае дастаўку ўсяго аб'ёму сеткавага трафіка паміж інфармацыйнымі сістэмамі Абанента і хастамі сетак-спажыўцоў, не ажыццяўляючы наўмыснай яго фільтрацыі (выдалення, альбо блакавання якіх-небудзь IP пакетаў), не ажыццяўляючы яго аналізу на «шкоднасць» або «карыснасць» для Абанента, легітымнасць ці нелегітымнасць.

Аператар ажыццяўляе ўлік аб'ёму прынятага/перададзенага сеткавага трафіка з дапамогай сістэмы АУІТ. АУІТ забяспечвае назапашванне і захаванне інфармацыі аб аб'ёме ўваходнага і выходнага трафіка Абанента без падзелу на знешні і ўнутрырэспубліканскі трафік. Такі падзел ажыццяўляецца на аснове інфармацыі аб сетках, якія належаць да нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт, згодна з інфармацыяй па адрасе

http://datacenter.by/ip .

 

5.4.2 Пропуск трафіка ў канале з фіксаванай прапускной здольнасцю для паслугі Colocation

Пры падключэнні да сеткі перадачы дадзеных ЦАД каналам з фіксаванай прапускной здольнасцю Аператар забяспечвае дастаўку сеткавага трафіка (уваходнага і выходнага) паміж інфармацыйнымі сістэмамі Абанента і хастамі сетак-спажыўцоў у аб'ёме, якi не перавышае заказаную Абанентам прапускную здольнасць. Сеткавыя пакеты ўваходнага і выходнага трафіка, які перавышае заказаную Абанентам прапускную здольнасць, будуць адхіленыя маршрутызуючым абсталяваннем Аператара.

Аператар забяспечвае наяўнасць буфера на маршрутызуючым сеткавым абсталяванні ЦАД (аб'ём якога рэкамендаваны вытворцай абсталявання), які прызначаны толькі для згладжвання вельмі кароткатэрміновых і не вельмі вялікіх усплёскаў аб'ёму трафіка.

На маршрутызуючым сеткавым абсталяванні ЦАД адначасова апрацоўваецца ўвесь трафік Абанента, як той, які ідзе ад інфармацыйных сістэм Абанента, так і той, які ідзе да іх; як ўнутрырэспубліканскі, так і знешні; а таксама трафік, раней назапашаны ў буферы і атрымліваць ад яго ў дадзены момант.

Пры перавышэнні сумарнага аб'ёму трафіка ў адзінку часу прапускной здольнасці фіксаванай паласы прапускання, маршрутызуючым абсталяваннем ЦАД на аснове закладзеных вытворцам унутраных алгарытмаў, незалежна ад сеткавых пратаколаў перадачы 4 узроўню мадэлі сеткавага ўзаемадзеяння OSI, ажыццяўляецца адхіленне пакетаў сеткавага трафіка Абанента.

6. Тэхнічнае суправаджэнне паслуг

6.1. Тэхнічнае суправаджэнне Паслуг ажыццяўляе тэхнічны персанал Аператара ў парадку, устаноўленым у дагаворных адносінах.

6.2. Размяшчэнне ў памяшканні ЦАД сервернага ці іншага абсталявання, а таксама яго канфіскацыя з ЦАД ажыццяўляецца на падставе таварнай або таварна-транспартнай накладной.

6.3. Усе работы, звязаныя з размяшчэннем/выдаленнем носьбітаў інфармацыйных рэсурсаў Абанента у/з ЦАД, ажыццяўляюцца сіламі і/або за кошт Абанента, якому належыць такое абсталяванне і толькі ў прысутнасці тэхнічнага персаналу Аператара.

6.4. Допуск прадстаўнікоў Абанента паслугі Colocationв ЦАД для абслугоўвання ўстаноўленага абсталявання ажыццяўляецца ў адпаведнасці са спісам, які з'яўляюцца неад'емнай часткай дагаворных адносін. Доступ да абсталявання асоб, не ўказаных у спісе, не ажыццяўляецца.

6.5. Доступ прадстаўнікоў Абанента (не больш двух чалавек) для абслугоўвання абсталявання прадастаўляецца кругласутачна, па папярэднім узгадненні з адміністратарам ЦАД і на падставе пiсьмовага паведамлення.

6.6. Працягласць работ па абслугоўванні абсталявання ў памяшканні ЦАД не павінна перавышаць 2 (две) астранамічныя гадзіны.

6.7. Пры правядзенні Абанентам работ па абслугоўванні абсталявання ў памяшканні ЦАД прысутнасць тэхнічнага персаналу Аператара з'яўляецца абавязковай.

6.8. У памяшканне ЦАД не дапускаецца Абанент і/або яго прадстаўнікі, які знаходзіцца ў стане алкагольнага і/або наркатычнага ап'янення, а таксама ў бруднай рабочай вопратцы. Габарыты праносімых ў памяшканне ЦАД прадметаў (рэчаў) не павінны перавышаць 50*10*40 (за выключэннем абсталявання, якое праносіцца для размяшчэння).

6.9. Фота і відэаздымкі ў памяшканні ЦАД строга забаронены.

6.10. У выпадку, калі Абаненту аказваецца паслуга colocation на ўмовах тарыфных планаў, якія не ўключаюць пакрыццё выдаткаў на электраэнергію, Абанент павінен садзейнічаць правядзенню спецыялістамі Аператараў работ, звязаных з адключэннем (падключэннем) электралічыльніка сервернай шафы для правядзення наступнай паверкі (рамонту). Пра час пачатку і працягласці такіх работ Аператар загадзя, не менш чым за 10 рабочых дзён, апавяшчае Абанента.

6.11 Асаблівасці тэхнічнага суправаджэння і аказання тэхнічнай падтрымкі пры прадастаўленні паслуг «Прадастаўленне ў карыстанне дыскавай прасторы», «Прадастаўленне віртуальных выдзеленых сервераў», «Размяшчэнне фізічнага сервера (Dedicated)», «Размяшчэнне абсталявання (Colocation)» адлюстраваны адпаведна ў Дадатках А, Б, У, Г да дадзенага Парадку.

7. Прад'яўленне рэкламацый, вырашэнне рознагалоссяў

7.1 Спосаб падачы звароту

Прыём зваротаў службай тэхнічнай падтрымкі ад абанентаў паслуг хостынгу ЦАД ажыццяўляецца наступнымі спосабамі:

  • па тэлефоне +375172171799;
  • па электроннай пошце support@dc.beltelecom.by;
  • праз тыкет-сістэму ( http://support.datacenter.by ).

Звароты па іншых каналах, акрамя пералічаных у п.7.1., не з'яўляюцца афіцыйнымі для Службы тэхнічнай падтрымкі і да апрацоўкі Аператарам не прымаюцца.

 

7.2 Асобы, якія маюць права падачы звароту

Звароты прымаюцца ад асоб, з якімі заключаны Дагавор/Дадатак аб аказанні паслуг хостынгу альбо ад асобаў, якія вызначаны абанентам па Дагаворы, як прадстаўнікі Абанента.

7.3 Звесткі для ідэнтыфікацыі абанента

Пры звароце ў службу тэхнічнай падтрымкі па тэлефоне Абанент або прадстаўнік абанента павінны назваць:

· Найменне арганізацыі (для абанента юрыдычнай асобы);

· Прозвішча, імя, імя па бацьку;

· Тып Паслугі (прадастаўленне дыскавай прасторы, VPS, Colocation, Dedicated);

· Дакладную, адназначную фармулёўку пытання/задачы/праблемы;

· Пры дадатковым запыце спецыялістам ЦАД - кодавае слова, прызначанае пры фарміраванні рэквізітаў доступу да паслугі.

Пры неабходнасці, па патрабаванні спецыялістаў Аператара, Абаненту патрэбна назваць нумар Дагавора, тарыфны план, дамен інфармацыйнага рэсурсу, ip-адрас і іншую дадатковую інфармацыю, якая дапаможа максімальна хутка вызначыць выгляд і параметры Паслугі, месцазнаходжанне прадастаўляемага Сэрвісу. Для выключэння памылковага тлумачэння маўленчай інфармацыі тэлефоннага звароту і арганізацыі магчымасці перанакіравання апрацоўкі заяўкі іншага спецыяліста, па просьбе супрацоўнікаў службы тэхнічнай падтрымкі Абанент павінен прадубліраваць свой запыт у пісьмовым выглядзе ў тыкет-сістэме або па электроннай пошце.

Пры звароце ў службу тэхнічнай падтрымкі па электроннай пошце або праз тыкетную сістэму патрабаванні аналагічныя выкладзеным вышэй у дадзеным пункце. Аператар не нясе адказнасць за працаздольнасць паштовых сэрвісаў трэціх асоб пры выбары ў якасці спосабу дастаўкі заявак электроннай пошты.

Для адкрыцця заяўкі праз тыкет-сістэму, абавязковай умовай з'яўляецца аўтарызацыя Абанента ў тыкет-сістэме з дапамогай e-mail і пароля, указаных Абанентам пры рэгістрацыі. У раздзеле «Падтрымка» рэсурсу http://support.datacenter.by ствараецца тыкет (запыт) у адпаведную катэгорыю (аддзел) пытанняў.

Пры атрыманні службай тэхнічнай падтрымкі электроннага звароту, запыту прысвойваецца ўнікальны ідэнтыфікатар (ID), які Абаненту неабходна захоўваць у тэме паведамленняў ва ўсіх наступных зваротах у Службу тэхнічнай падтрымкі па рашэнні першапачатковай задачы звароту.

 

7.4 Парадак разгляду зваротаў

Служба тэхнічнай падтрымкі паслуг хостынгу функцыянуе кругласутачна, 365/7/24.

Запыты абанентаў апрацоўваюцца ў парадку іх паступлення. Максімальны тэрмін апрацоўкі запыту службай тэхнічнай падтрымкі - 24 гадзіны. Калі рашэнне праблемы/задачы патрабуе дадатковага часу, то служба тэхнічнай падтрымкі ў названы перыяд інфармуе Абанента аб гэтым па тэлефоне або па электроннай пошце.

Служба тэхнічнай падтрымкі ў ходзе апрацоўкі заяўкі мае права запытаць у Абанента дадатковую інфармацыю, якая патрабуецца для вырашэння пытання/задачы/праблемы.

 

7.5 Прыярытэты ў разглядзе зваротаў

Усе звароты, якія паступаюць, апрацоўваюцца ў парадку чарговасці па часе паступлення. Аднак спецыялісты ЦАД Аператара могуць падняць прыярытэт запыту і апрацаваць яго ў першую чаргу, калі няспраўнасць тычыцца аднаўлення функцыянавання Паслугі, асноўных сэрвісаў, непасрэдна ўплываюць на працаздольнасць інфармацыйных рэсурсаў многіх Абанентаў.

7.6 Функцыі службы тэхнічнай падтрымкі

Служба тэхнічнай падтрымкі:

- ажыццяўляе кансультаванне па пытаннях функцыянавання праграмнага забеспячэння сэрвісаў, кіраванне якімі знаходзіцца ў зоне адказнасці Аператара (аперацыйныя сістэмы сервераў віртуальнага хостынгу, выдзеленых віртуальных і фізічных сервераў, сістэмнае праграмнае забеспячэнне сервераў віртуальнага хостынгу - ПЗ вэб-сервера, СКБД, ftp, dns, паштовага сэрвісу , хостынг панэлі).

- не ажыццяўляе кансультаванне па пытаннях праграмавання, вэб-дызайну, налад кліенцкіх скрыптоў і праграм, а таксама па іншых пытаннях, якія не адносяцца да функцыянавання ПЗ у зоне адказнасці Аператара.

 

Служба тэхнічнай падтрымкі не ўносіць змяненні ў інфармацыйныя рэсурсы Абанента, а таксама не ажыццяўляе наладу праграмнага забеспячэння.

Адказы на стандартныя, часта задаваемыя пытанні, могуць выдавацца ў выглядзе спасылак на адпаведную старонку Дапамогі на сайце https://support.datacenter.by/index.php?/Knowledgebase/List , на адпаведныя старонкі распрацоўшчыкаў выкарыстуемага праграмнага забеспячэння, іншую агульнадаступную дакументацыю.

 

7.7 Адмова ў разглядзе звароту

У разглядзе звароту Аператар мае права адмовіць па наступных асноўных прычынах:

  • Абанент не прадаставіў пры звароце або па дадатковым запыце службы тэхнічнай падтрымкі аўтарызацыйных дадзеных, якія дазваляюць адназначна яго ідэнтыфікаваць, або дадатковай інфармацыі, неабходнай для ажыццяўлення выканання запыту.
  • Абанент запытаў прадастаўленне сэрвісаў або выкананне работ, не прадугледжаных Дагаворам.
  • Пры наяўнасці актыўнай блакіроўкі Паслугі, якая прадастаўляецца  (напрыклад, па прычыне неаплаты паслуг ці не ліквідаванага парушэння).

8 Прад'яўленне рэкламацый, вырашэнне рознагалоссяў

8.1 Пры выкананні або неналежным выкананні Аператарам абумоўленых у дагаворных адносінах умоў, Абанент мае права прад'явіць рэкламацыю Аператару.

8.2 Парадак прад'яўлення і разгляду рэкламацый устаноўлены ў дагаворных адносінах.

 

9 Унясенне змяненняў і увядзенне ў дзеянне Парадку

9.1 Наступны Парадак усталёўваецца Аператарам самастойна.

9.2 Аператар мае права па сваім меркаванні ўносіць змены/дапаўненні ў дадзены Парадак, публікуючы апавяшчэнні аб унесеных змяненнях/дапаўненнях на web-серверы Аператара http://www.beltelecom.by.

9.3 Наступны Парадак уступае ў сілу з моманту зацвярджэння яго Аператарам.

 

Дадатак А

Тэхнічнае суправаджэнне і аказанне тэхнічнай падтрымкі паслугі «Прадастаўленне ў карыстанне дыскавай прасторы» (віртуальнага хостынгу)

 

1 Палажэнні прадастаўлення паслугі віртуальнага хостынгу

1.1 Аператар ажыццяўляе прадастаўленне паслугі «Прадастаўленне ў карыстанне дыскавай прасторы» з выкарыстаннем спецыялізаваных праграмных сродкаў іншых распрацоўнікаў - хостынг панэляў (CPanel, Plesk, ISPmanager і да т.п.). Аператар не нясе адказнасць за функцыянальныя асаблівасці ПЗ іншых вытворцаў.

1.2 Абаненту паслугі «Прадастаўленне ў карыстанне дыскавай прасторы» выдзяляецца адзін асноўны ўліковы запіс, з параметрамі выбранага пры замове паслугі тарыфнага плана, уключаючы магчымасць доступу да вызначанага каталогу/каталогаў файлавай сістэмы хостынг сервера, і дадатковых паслуг. Па запыце Абаненту могуць быць выдзелены дадатковыя ўліковыя запісы з параметрамі, якія не адпавядаюць асноўнаму ўліковаму запісу. Уліковыя запісы з параметрамі, якія не адпавядаюць асноўнаму ўліковаму запісу, Абаненту не прадастаўляюцца.

1.3 Стварэнне ўліковых запісаў, з параметрамі, якія адрозніваюцца ад магчымых камбінацый тарыфнага плана і дадатковых паслуг, Аператарам не ажыццяўляецца. Абанент можа фарміраваць індывідуальныя параметры ўліковага запісу толькі на базе замоўленага тарыфнага плана і дадатковых паслуг.

1.4 На серверах віртуальнага хостынгу дапускаецца выкарыстанне прадусталяванага праграмнага забеспячэння (perl, php, crontab і да т.п. для linux хостынгу), вызначанага ў рамках абранага тарыфнага плана, пры выкананні тэхнічных параметраў і абмежаванняў п.3.

2 Узровень тэхнічнай падтрымкі і выконваемыя паслугі па падтрымцы віртуальнага хостынгу:

2.1 Кансультацыі па стварэнні і змене рахункаў хостынг-панэлі, FTP-сервера, WEB-сервера, паштовага сервера, сервера баз дадзеных.

2.2 Стварэнне, змяненне запісаў DNS, налад БД (баз дадзеных), запісаў у планавальніку заданняў.

2.3 Абнаўленне сістэмнага ПЗ сервера пры неабходнасці.

2.4 Аднаўленне ўліковага запісу цалкам на момант стварэння архіўнай копіі (пры яе наяўнасці). Аднаўленне асобных файлаў і баз дадзеных Абанент ажыццяўляе самастойна з архіўнай копіі уліковага запісу (пры яе наяўнасці).

2.5 Аднаўленне доступу пры страце рэгістрацыйных дадзеных па пісьмовым (электронным) запыце кліента ў тыкет-сістэму, або па запыце з e-mail адраса, зарэгістраванага як кантакт па тэхнічных пытаннях пры заключэнні дагавора (дадатковых пагадненняў).

3 Тэхнічныя параметры і абмежаванні

 

3.1 Праграмнае забеспячэнне на серверах віртуальнага хостынгу:

· АС (CloudLinux 6. *);

· Панэль кіравання хостынгам CPanel;

· Аптымізаваныя вэб-серверы Apache;

· Выбар версіі PHP: 5.2, 5.3, 5.4, 5.5, 5.6, 7, GD, ImageMagick, PEAR, XML, XSLT, DOM, XPath, Sablotron, Zend Guard, Zend Optimizer, Ion Cube і пр .;

· FastCGI / CGI: Perl, Python і інш .;

· БД: MySQL 5.5.x;

· Доступ па пратаколе FTP;

· Налада вэб-сервера праз .htaccess;

· Налада ўласных старонак аб памылках, тыпаў MIME;

· Падтрымка шыфравання SSL (HTTPS) (сертыфікат набываецца асобна);

· Статыстыка наведванняў з паролем;

· Доступ да log-файлаў;

· FTP-доступ;

· Рэзервовае капіраванне;

· Упраўленне Базай дадзеных PhpMyAdmin;

· Запуск скрыптоў па раскладзе (cron).

3.2 Выкарыстанне рэсурсаў сістэмы

3.2.1 Межы дыскавай прасторы вызначаюцца ў адпаведнасці з тарыфным планам і дадатковы сэрвіс у адпаведнасці з умовамі дагавора. У сумарны аб'ём дыскавай прасторы ўключаюцца ўсе рэсурсы Абанента, уключаючы БД MySQL, паштовыя акаўнты і лог-файлы.

3.2.2 На выкарыстанне рэсурсаў накладваюцца наступныя абмежаванні:

Працэсар:

- Дапушчальная нагрузка не больш за 30% ад ядра працэсара ў любы момант часу. Інфармацыя пра загрузку працэсара даступная ў панэлі кіравання остынгам.

Аператыўная памяць:

- Віртуальная памяць - не больш за 328 Мб;

- Фізічная памяць - не больш за 328 Мб.

PHP:

- Не праводзіцца ўстаноўка карыстальніцкіх модуляў PHP;

- PHP memory limit - 328 Мб;

- Максімальны час выканання PHP скрыпта (max_execution_time) - 300 секунд;

- Максімальны памер загружанага файла (upload_max_filesize) = 90 Мб.

Вэбсервер

- Працэсаў вэбсервера - не больш за 10.

E-mail віртуальны хостынг:

- Максімальная колькасць выходных паведамленняў у гадзіну - 100шт .;

- Памер паштовай скрыні, які ўсталёўваецца па змаўчанні - не больш за 100 Мб .;

- Максімальны памер паштовага паведамлення - 50 Мб;

- Абмяжоўвае колькасьць адначасовых злучэнняў з паштовай скрыняй- 5.

FTP сервер:

 Абмяжоўвае колькасьць адначасовых злучэнняў - 10.

3.2.3 У мэтах бяспекі доступ да сервераў СКБД MySQL дазволены толькі з localhost. Адміністраванне СКБД MySQL ажыццяўляецца з дапамогай ыкарыстання кліента падлучэння PhpMyadmin.

3.2.4 На працу з базамі дадзеных СКБД MySQL накладваюцца наступныя абмежаванні:

- максімальны памер базы дадзеных: згодна з дыскавай прасторай тарыфнага плана, але не больш за 1 ГБ;

- максімальная колькасць запісаў у базе дадзеных: не больш за 100 000;

- максімальная колькасць табліц у базе дадзеных: не больш за 1 000;

- максімальная колькасць адначасовых злучэнняў з серверам БД MySQL: 20;

- максімальная адначасовая колькасць злучэнняў ад гэтага карыстальніка: 10;

- максімальны час чакання сервера паміж запытамі (wait_timeout): 5 хвілін.

3.2.5 Аператар мае права ажыццяўляць апрацоўку (пазначаць) і/або выконваць фільтраванне электроннай карэспандэнцыі спецыялізаваным праграмным забеспячэннем, якое забяспечвае аналіз і абарону ад рассылкі непажаданай масавай карэспандэнцыі (SPAM).

Дадатак Б

Тэхнічнае суправаджэнне і аказанне тэхнічнай падтрымкі паслугі «Віртуальны выдзелены сервер» (VPS)

 

 Пры замове VPS сервера Аператар ппрадастаўляе Абаненту 1 (адзін) IPv4-адрас на адзін сервер (арандуецца).

2 Па просьбе Абанента Аператар усталёўвае на сервер аперацыйную сістэму з ліку тых, што ёсць у наяўнасці, са свабодна распаўсюджваемай ліцэнзіяй.

3 Усталяванне і налада аперацыйнай сістэмы ўключае наступныя пункты:

а) разбіццё жорсткага дыска на часткі (па запыце Абанента);

б) фарматаванне частак;

в) устаноўка аперацыйнай сістэмы ў мінімальным аб'ёме, дастатковым для функцыянавання сеткі і сродкаў аддаленага кіравання серверам;

г) налада сеткавага інтэрфейсу (устаноўка IP адраса, шлюза па змаўчанні, маскі сеткі, адраса сервера імёнаў);

д) заданне пароля для адміністратара сістэмы;

4 Рэквізіты доступу Аператарам перадаюцца Абаненту з дапамогай электроннага (e-mail) паведамлення на адрас электроннай пошты, зарэгістраваны як кантакт па тэхнічных пытаннях. Для прадухілення нелегітымнага ўваходу ў аперацыйную сістэму арандаванага сервера Абаненту патрэбна змяніць рэквізіты ў ходзе першапачатковага аддаленага падлучэння да сервера, забяспечыць іх захаванасць і невыдаванне пабочным асобам.

5 Абанент самастойна ажыццяўляе эксплуатацыю віртуальнага сервера шляхам аддаленага доступу да яго па сетках сувязі агульнага карыстання, самастойна ўсталёўваючы на ​​выдзеленым абсталяванні адпаведнае праграмнае забеспячэнне.

6 Аператар не аказвае кансультацыі і працы па ўсталёўцы, наладзе і эксплуатаванні праграмнага забеспячэння, якое ўсталёўвае Абанент самастойна на арандаваным віртуальным серверы.

7 Узровень тэхнічнай падтрымкі і паслугі, якія выконваюцца па падтрымцы VPS сервераў:

- Усталяванне АС (аперацыйнай сістэмы) з шаблону.

- Пераўсталяванне АС (аперацыйнай сістэмы) з выдаленнем усіх дадзеных.

- Аднаўленне доступу пры страце рэгістрацыйных дадзеных.

- Перазагрузка сервера па патрабаванні Абанента.

- Кансультацыі спецыялістаў па пытаннях функцыянавання праграмнага забеспячэння, канфігурацый апаратнай складовай, магчымасцяў і тэхнічных асаблівасцяў віртуальнай інфраструктуры.

- Рашэнне пытанняў праграмна-апаратнага ўзаемадзеяння інфраструктуры і аперацыйных сістэм: хуткасць працы АС (аперацыйнай сістэмы), хуткасць звароту да дыскавай сістэме, хуткасць працы прыкладанняў.

- Змена тарыфнага плана абслугоўвання кліента.

Дадатак В

Тэхнічнае суправаджэнне і аказанне тэхнічнай падтрымкі паслугі «Прадастаўленне фізічнага сервера (Dedicated)»

 

1 Пры замове сервера Аператар прадастаўляе Абаненту неабходную колькасць (азначаную пры заключэнні дагавора) IPv4-адрасоў, аформленых падсеткай, замацаванай за вылучаных VLAN. Дадзены VLAN можа быць пададзены на арандуемы сервер як з выкарыстаннем тэга, так і без яго.

2 Па просьбе Абанента Аператар цсталёўвае на сервер аперацыйную сістэму альбо з ліку наяўных у наяўнасці аперацыйных сістэм са свабодна распаўсюджваецца ліцэнзіяй, альбо замоўленую аплачаную аперацыйную сістэму (пры наяўнасці тэхнічнай магчымасці).

3 Усталяванне і налада аперацыйнай сістэмы ўключае наступныя пункты:

а) разбіццё жорсткага дыска на часткі (магчыма па запыце Абанента);

б) фарматаванне частак;

в) ўстаноўка аперацыйнай сістэмы ў мінімальным аб'ёме, дастатковым для функцыянавання сеткі і сродкаў аддаленага кіравання серверам;

г) налада сеткавага інтэрфейсу (ўстаноўка IP адрасы, шлюза па змаўчанні, маскі сеткі, адрасу сервера імёнаў);

д) заданне пароля для адміністратара сістэмы.

4 Сервер збіраецца і камплектуецца Аператарам. Усе неабумоўленыя ў дадзеным Парадку прадастаўлення тэхнічнай падтрымкі і Дагаворы, але неабходныя складовыя часткі сервера выбіраюцца на меркаванне Аператара.

5 Рэквізіты доступу Аператарам перадаюцца Абаненту дапамогай электроннага (e-mail) паведамлення на адрас электроннай пошты, зарэгістраваны як кантакт па тэхнічных пытаннях. Для прадухілення нелегітымнага ўваходу ў аперацыйную сістэму арандаванага сервера Абаненту патрэбна змяніць рэквізіты ў ходзе першапачатковага выдаленага падлучэння да сервера, забяспечыць іх захаванасць і невыдаванне пабочным асобам.

6 Абанент самастойна ажыццяўляе эксплуатацыю абсталявання шляхам аддаленага доступу да яго па сетках сувязі агульнага карыстання, самастойна ўсталёўваючы на ​​выдзеленым абсталяванні адпаведнае праграмнае забеспячэнне.

7 Аператар не аказвае кансультацыі і працы па ўсталёўцы, наладзе і эксплуатаванні праграмнага забеспячэння, якое прадастаўляецца або ўсталёўваецца Абанентам самастойна на арандаваным серверы.

8 У выпадку выхаду са строю камплектуючых, якія з'яўляюцца часткай выдзеленага сервера, Аператар абавязуецца за свой кошт на працягу 24 гадзін, з моманту звароту Абанента праз тыкет-сістэму, замяніць усе часткі, якія  выйшлі са строю, на аналагічныя. Пры адсутнасці неабходных запасных частак ў Аператара магчыма часовае выкарыстанне сумяшчальных з іншымі камплектуючымі сервера падменных дэталяў.

9 Тэрміны выканання абавязкаў па аказанні Паслугі суразмерна пераносіцца на тэрмін рамонту выдзеленага сервера, калі з моманту выхаду са строю сервера да заканчэння рамонтных работ прайшло больш за 24 гадзіны.

10 Узровень тэхнічнай падтрымкі і паслугі, якія выконваюцца па падтрымцы Dedicated сервераў:

- усталяванне АС (аперацыйнай сістэмы);

- пераўсталяванне АС (аперацыйнай сістэмы) з выдаленнем усіх дадзеных;

- аднаўленне доступу пры страце рэгістрацыйных дадзеных;

- перазагрузка сервера па патрабаванні Абанента.

Дадатак Г

Тэхнічнае суправаджэнне і аказанне тэхнічнай падтрымкі паслугі «Размяшчэнне абсталявання (Colocation)»

1 Тэхнічнае суправаджэнне паслугі размяшчэнне абсталявання (Colocation)

1.1 Тэхнічнае суправаджэнне паслугі размяшчэння абсталявання (Colocation) ажыццяўляецца ў адпаведнасці з п. 6 «Парадку аказання паслуг хостынгу».

1.2 Тэхнічным персаналам Аператара па заяўцы Абанента можа ажыццяўляцца перазагрузка/выключэнне/уключэнне сервера, пасля адназначнай ідэнтыфікацыі Абанента (шляхам запыту кодавай фразы, сфарміраванай спецыялістамі ЦАД пры выдачы Абаненту рэквізітаў доступу да паслугі) і дакладнай інфармацыі па вызначэнні мэтавага абсталявання.

2 Парадак перадачы абсталявання Аператару

2.1 Аператар мае права не прымаць абсталяванне Абанента ў выпадках, калі:

- Аператар не можа засведчыць асобу Абанента і/або яго прадстаўніка (у асобы, якая перадае абсталяванне, адсутнічае дакумент, які сведчыць асобу; паўнамоцтвы прадстаўніка Абанента не пацверджаны дакументальна; дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка Абанента, аформленыя не належным чынам; копіі дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка абанента, завераны непатрэбным чынам або неўпаўнаважанымі на тое асобамі);

- перадаваемае абсталяванне не адпавядае суправаджальным дакументам.

2.2 Аператар мае права ажыццявіць праверку абсталявання, якое ўстанаўліваецца Абанентам,  з мэтай вызначэння адпаведнасці суправаджальных дакументаў. Праверка можа праводзіцца як пры першапачатковай устаноўцы абсталявання, так і пасля кожнага выпадку тэхнічнага абслугоўвання сіламі Абанента, і можа ўключаць агляд кожнай адзінкі абсталявання знутры. У выпадку, калі канфігурацыя абсталявання не адпавядае суправаджальным дакументам на перадачу на адказнае захоўванне, Абанент інфармуецца аб немагчымасці ўстаноўкі такога абсталявання.

3 Парадак падключэння і эксплуатацыі абсталявання

3.1 Абсталяванне ўстанаўліваецца пад кантролем спецыялістаў Аператара ўласнымі сіламі Абанента пасля заключэння Дагавора і ўзгаднення часу размяшчэння з Аператарам, пры наяўнасці таварнай накладной (юрыдычныя асобы) або акта перадачы абсталявання (фізічныя асобы).

3.2 Першапачаткова, калі іншае не ўстаноўлена Абанентам пры заказе Паслугі, абсталяванне Абанента падключаецца ўласным патч-кордам да порта камутатара доступу ЦАД (настроенаму на рэжым «аўтаўзгадненне»). Па ўказанні абанента выдзелены порт можа быць настроены ў патрэбны хуткасны (10, 100, 1000 Мбіт/с) і Дуплексны (half, full) рэжым.

3.3 Абанент самастойна ажыццяўляе эксплуатацыю абсталявання шляхам аддаленага доступу да яго па сетках сувязі агульнага карыстання, самастойна ўстанаўліваючы на ​​размешчаным абсталяванні адпаведнае праграмнае забеспячэнне.

3.4 Любыя праблемы з аперацыйнай сістэмай, праграмным забеспячэннем, працаздольнасцю сервера, а таксама маніторынг даступнасці працэсаў на сэрвэры, кантроль інфармацыйнай бяспекі, рэзервовае капіраванне неабходных файлаў, аднаўленне інфармацыі з рэзервовай копіі Абанент ліквідуе і ажыццяўляе самастойна.

3.5 Аператар не аказвае кансультацыі і працы па ўстаноўцы, настройцы і эксплуатацыі праграмнага забеспячэння на размяшчаемым серверы.


Источник: http://www.beltelecom.by/business/hosting/poryadok-okazaniya-uslug-khostinga